Vyhľadávanie vo vzoroch
Vzory
Smernica o pravidlách vykonávania práce z domu
Kategória: Pracovnoprávne vzťahy Autor/i: JUDr. Tatiana Mičudová, PhD. Zdroj: časopis Účtovníctvo ROPO a OBCÍ v praxi 5/2020
Zavedenie home office pre viac zamestnancov (prípadne pre celý obecný/mestský úrad) nie je také jednoduché a ide o určitý proces, ktorý so sebou prináša povinnosti pre zamestnávateľa i zamestnanca, a to nielen v oblasti výkonu práce, prideľovania práce, ale v neposlednom rade i v oblasti ochrany osobných údajov.
Zamestnávateľ by preto pred uplatnením tohto inštitútu mal prijať aspoň základné interné predpisy o podmienkach výkonu takejto práce, kde definuje základné práva a povinnosti zamestnancov, bezpečnosť ochrany osobných údajov a pod., preto vám prinášame jednoduchý vzor takéhoto predpisu:
Vzor
Číslo smernice: ......./202x
Platnosť smernice: od xx. xx. 202x
Účinnosť smernice: od xx. xx. 202x
Článok 1
Úvodné ustanovenia
- Táto smernica upravuje podmienky vykonávania práce z domu, tzv. home office, práva a povinnosti zamestnancov pri vykonávaní práce z domu.
- Zamestnanci môžu prácu z domu vykonávať, ak:
- to umožňuje druh práce, ktorý zamestnanec vykonáva,
- sa na tom dohodol zamestnávateľ so zamestnancom, alebo to nariadil zamestnávateľ v súlade so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p.,
- ide o ojedinelé prípady (napr. zdravotné či rodinné dôvody) alebo ak je to nevyhnutné kvôli ochrane života a zdravia zamestnancov (napr. pandémia, mimoriadna situácia a pod.).
- Prácu z domu v individuálnych prípadoch môže zamestnancovi nariadiť, resp. so zamestnancom dohodnúť jeho vedúci zamestna
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.