Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Online časopis

Vplyv médií a reklamy - ich význam v propagácii bezpečnosti a ochrany zdravia

Dátum: Rubrika: EDITORIÁL

Význam médií a reklamy je v dnešnej dobe nespochybniteľný. Zvykli sme si, že nás sprevádzajú na každom kroku. Rýchlym a dostupným spôsobom nás oboznamujú s aktuálnym dianím, novinkami a zaujímavosťami zo všetkých sfér života, no niekedy sú nám viac na príťaž ako na osoh. Ako sa vyznať v spleti protichodných informácií, mnohokrát využívajúcich zmyslové vnímanie, znevažujúce našu dôveru a nedostatočné skúsenosti? Čo môžeme považovať za dôveryhodné a ako často je vhodné opakovať informácie, aby sme sa nad nimi skutočne zamysleli a brali ich vážne? Ako príklad by sa dali uviesť informácie o škodlivosti fajčenia na obaloch cigariet. Splnili svoj účel, ktorým je bezpochyby obmedzenie či zamedzenie fajčenia, odstrašujúce obrázky rakoviny pľúc, poškodenia ľudského plodu, človeka napojeného na dýchací prístroj a početné výrazné varovania o škodlivosti fajčenia? Nie je jednoduché o tom polemizovať, ale isté je, že pohľad na takú "anti" reklamu je nepríjemný, ba až desivý. Tieto obrázky môžu u niekoho vzbudiť taký odpor, že jednoducho "vypne" svoju pozornosť, aby bol ušetrený nepríjemného pohľadu. Na druhej strane zarytý fajčiar, ten kto fajčí hoci len občas a nemieni s tým prestať, môže cigarety uložiť do tabatierky alebo si tieto obrázky jednoducho nebude všímať. Je logické, že nás po určitom čase prestáva zaujímať to, čo je
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.