Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Online časopis

Analýza pracovných úrazov

Dátum:

Analýza pracovných úrazov
Ing.
Laurencia
Jančurová
Národný inšpektorát práce, Košice
Prípad prvý
Zamestnanec XY (ďalej "poškodený") nastúpil do poobedňajšej pracovnej zmeny na pracovisko k formátovacej píle, kde sa pripravuje materiál do výroby. Od predchádzajúcej zmeny (kolega MN) prevzal rozpis na pílenie materiálu, v ktorom pokračoval ďalej s kolegom AB. Cca po troch hodinách práce im bolo oznámené, že príde kamión, ktorý bude treba vyložiť. Keď došiel kamión, vodič odplachtoval ľavú stranu návesu, vybral bočné zábrany a položil ich pod náves. Poškodený vyšiel z haly s vysokozdvižným vozíkom a začal vykladať. Pri vykládke sa pohyboval po asfaltovej komunikácii. Postupne vybral a posunul od zadnej časti návesu pod prístrešok tri balíky prázdnych paliet, ktoré boli umiestnené na ľavej strane návesu tak, že dlhšia strana palety bola pri okraji návesu. Po ich vyložení išiel skontrolovať a doplniť balíkom materiálu formátovaciu pílu. Vrátil sa a pokračoval vo vykládke, keď postupoval smerom k prednej časti návesu, odkiaľ vyložil ďalšie tri palety s materiálom a tieto uložil na ľavú stranu pred vchod do haly, kde sa nachádzala formátovacia píla. Potom ešte vyložil paletu s prázdnymi paletami. Keď sa vrátil ku návesu, odstavil vozík a išiel do haly, kde znova doplnil balíkom materiálu formátovaciu pílu a zobral odtiaľ ručný paletový vozík, ktorý mal slúžiť vodičovi kamiónu, aby s ním mohol presúvať palety s materiálom uložené na pravej strane ložnej plochy návesu na ľavú stranu, odkiaľ ich mal brať vodič vozíka. Ručný paletový vozík nechal na komunikácii vedľa kamiónu v úrovni poslednej nápravy. Na vozíku si najprv upravil vidlice - prisunul ich k sebe, aby mohol zobrať nasledujúcu pale tu, ktorá bola umiestnená na konci návesu v strede tak, že bola otočená úzkou hranou ku vozíku. Nastúpil na vozík, prisunul ho k ľavému boku návesu, paletu naloženú materiálom si na trikrát prisunul k sebe, zdvihol ju, vycúval od návesu tak, že vytočil riadiace kolesá doľava, aby pri cúvaní paletou naloženou materiálom nepoškodil zadný stĺpik rámu plachtovania návesu. Keď bola zdvihnutá paleta v dostatočnej vzdialenosti od stĺpika, za stáleho cúvania vytočil riadiace kolesá ešte viac doľava, dostal sa najskôr pravým zadným a potom aj pravým predným kolesom na nespevnenú časť komunikácie, ktorá bola od pravého zadného riadiaceho kolesa cca o 20 - 30 cm nižšie ako asfaltová plocha. Došlo k strate stability vozíka a ten sa prevrátil na pravú stranu. Pri prevrátení vozíka vyhodilo vodiča zo sedačky a zostal ležať medzi pravým zadným stĺpikom rámu kabíny a nespevnenou komunikáciou, bez možnosti dostať sa odtiaľ. Tu zostal, až kým ho nevyprostili hasiči záchrannej služby, ktorí mu spolu so zdravotnou záchrannou službou poskytli prvú pomoc a následný odvoz do nemocnice. Pri úraze došlo k vážnemu zr
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.